Om att andas



Namn: Elin Strand.
Piercingar: Två i öronen, om det gills?
Tatueringar: Zero. Noll.
Längd: 164.6 centimeter.
Skostorlek: 37-39.
Hårfärg: Kastanj.
Fräknar: Har jag bara på sommaren, och tycker dom är alldeles för några. Antingen ska det vara inga eller mycket, inte något mittemellanting som det är på mig..
Motto: Det kanske jag inte har något som är riktigt bra? Men jag gillar, "If you don't wanna die for nothing, you must live for something".
Kär? Ja, det är klart att man alltid är kär i såna som Håkan och Henrik och just nu ganska mycket Alexander Skarsgård när han spelar vampyr i true blood, och Johnny Depp.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Utan tvekan, ja!
Tycker du att du är attraktiv? Nej det tycker jag inte att jag är.
Vilket schampo använder du? Finns det olika? Nej men, schwarzkopf tycker jag är bäst.
Vad är du rädd för? För att det inte ska bli som jag vill och för att misslyckas med så enkla saker, som att bara finnas exempel.
Gillar du berg- och dalbanor?
Ja det gör jag verkligen. Balder är bäst!



Senaste…
Filmen du hyrde? Kommer jag inte ihåg vad det var för någon.
Filmen du köpte? Och likadant där, jag tror det var en Twilight film.
Låten du hörde: Den här. Rätt rolig.
Personen du ringde? Malin.
Personen som ringde dig? Linn.
TV-program du såg? Morden i midsommer, men jag var för trött för att kolla klart.
Person du tänkte på? Han.



Favorit…
Låt: Just nu L.I.F.E.G.O.E.S.O.N med Noah and the Whale.
Sak att göra: Umgås med sådana som jag tycker om att umgås med, sjunga falskt, skaka rumpa, prata och att verkligen spränga högtalarna med musik och självklart, att fotografera och att visa er det sen.
Sport: Jag skulle svika den del inom mig som faktiskt en gång var (och kanske fortfarande är) besatt och jätte insatt i fotbollen om jag inte sa fotboll. Det är faktiskt den sport som är allra roligast att titta på.
Kläder: Klänningar.
Film: Nowhere boy som är en film om John Lennon och även Walk the line om Johnny Cash är fin.
Bil: En rosa impala -59 cab, som min pappa har sagt att han ska köpa mig den dagen då jag fyller "jag-får-köra-bil-ålder".
Serie: Ganska så besatt av True blood och bara spricker av längtan till säsong 4.



Har du någonsin…
Gråtit över en pojke? Så många gånger.
Gråtit över en flicka? Ja.
Ljugit för någon? Såklart, vem har inte?
Varit i slagsmål? Aldrig i något riktigt slagsmål, och jag har inte planerat att vara i ett heller.
Blivit arresterad? Nej.
Träffat någon från internet IRL? Ja, alla mina vänner som finns på internet träffar jag ju varje dag nästan.
Gjort något som du inte velat? Det tror jag att alla har, men jag har inte gjort något som jag kände ångest eller mig hemsk över efteråt, så illa har det inte varit men jag kan tänka "åh, varför gjorde jag sådär?"



Antal…
Gånger du varit kär? 1.
Gånger ditt hjärta brustit? Så många gånger, så himla många gånger.
Hjärtan brustet på grund av dig? Säkert många.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Det vet jag inte, men en gång var jag med i tidningen tre gånger under samma månad, inte bara mitt namn utan även bild..



Senaste…
Boken du läste? Den hette någonting om att försvinna bort härifrån och handlade ungefär om mig skulle man kunna tro. Hur det är att ha svårt att sova på kvällarna, och all musik man lyssnar på, oändlig förälskelse och längtan att få komma bort från det ställe där man redan sett allt.
Personen du fick e-mail av? Ebba.
Personen du fick brev av? Rebecca.
Personen du fick sms av? Robin och han frågade vad jag sysslade med denna kväll.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? Igår tror jag vi alla var hemma och åt tacos, fast det va inte tacos utan chiliconcarne med paprika i som hade i bröd med creame fresch och sallad. Mycket godare än riktig tacos. Fast det kanske egentligen låter skitknäppt.
Saken du köpte? Jag tror det va min poncho och en vit skjorta som jag gillar mycket mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback