För en lång tid sen

Detta år fyller jag sexton. Det är så himla otroligt att tiden har gått så fort och jag vill minnas att det inte alls var så länge sedan jag gungade högt bland träden, och mina ben inte nådde ner till backen så att pappa eller farfar fick hjälpa till att putta fart. Det har gått snart 16 år sedan jag såg världen för första gången och varje dag, varje timme har jag sett den med olika ögon. 

Ena stunden har jag älskat den för allt vackert, färgfyllt och glädjerikt som den har givit, andra stunden har jag hatat den för dess orättvisa, rädsla och ensamhet den visat. Det finns nog de som anser att man inte alls är livserfaren efter 16 år, medans andra då känner sig färdiga med sin livsbiografi. 

Det finns så många kvällar jag gråtit mig till söms, mått illa när jag sett mig i spegeln, spytt galla över saker jag gjort och ångrat mig över. Det finns så många sår som satt sig och som plåstrats om lite halvdant. Det finns så många ord och tillfällen som knäckt mig och så många stunder som fått mig att önska att min existens aldrig blivit till. Men det finns de minuterna då jag inte haft ord för livet. Då det överraskar mig och får mig att älska mig själv och alla andra i världen. Då jag insett att livet är den vackraste gåvan vi får.

Så.. sextonåriga jag, skratta när du är glad, skrik när du är arg och gråt när du är ledsen. Du behöver inte alltid vara stark för det finns ingen människa som är stark 365 dagar om året. Du har en skönhet som ingen annan har och du behöver inte driva med dig själv hela tiden. Dansa dig egenom livet och älska dig själv.






Kommentarer
Postat av: rebecca

så otroligt fint. vill gråta lite så fint är det. jag skrev om detta inlägg på min blogg.

2012-02-23 @ 13:33:29
URL: http://kentspoke.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv. härligt :)

2012-02-24 @ 10:28:22
URL: http://marinapalme.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv: Jaha okej! Men hoppas att du hittar en bild, hade varit såå kul om du ville vara med! :) Här är länken igen ifall du ångrar dig: http://jennysfoto.webblogg.se/2012/february/sugen-pa-en-fototavling.html



Kram!

2012-02-24 @ 11:50:59
URL: http://jennysfoto.webblogg.se/
Postat av: rebecca

Älskar verkligen näst sista bilden. Du ser så lömsk ut.

sv; Åh din kommentar fick mig att le & vilja dansa runt av glädje. Du har inget att tacka för, det är jag som ska tacka. Det är jag som ska tacka för att du står ut med mig. Du är bäst min vackraste stjärnsyster. Du är bäst. Och jag vet, även fast vi inte pratar på ett tag, så finns du alltid där. För varje kväll och varje morgon ser jag en stjärna som glittrar mest. Som syns starkast. Och jag vet, jag vet längst inne i hjärtat, att den stjärnan är speciell. Den stjärnan är inte som alla andra. För den stjärnan är du.

2012-02-24 @ 12:15:21
URL: http://kentspoke.blogg.se/
Postat av: Anne

Ååh vad jag alltid gråter till allt du skriver.

Du har en talang Elin och det är att du skriver med känsla! Tappa aldrig det. :)

//Faster

2012-02-24 @ 12:51:04
Postat av: elin

Det är ord, som du skriver anne; som får mig att fortsätta. Jag blir så glad, varje gång! Tack och tack åter igen ♥

2012-02-24 @ 19:01:04
URL: http://kaptenstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback