Att lära känna

Namn Strand. Elin Strand. Ålder 15 Gör Fotograferar, kollar på film, umgås, dansar så att hjärtat brister, drömmer.
Kontakta mig på:
[email protected] eller kommentera i bloggen

Jag är ingen i särskild. Ingen man vänder sig om efter på stan, och inte heller någon som man skriver dagsnotisar om i tidningen. Jag är bara en vanlig femtonårig flicka, som lever sitt liv på jorden i mot och med- gångar som alla andra. Men visst, jag gråter nog lite fler tårar än vad någon annan jag känner vet, jag skrattar alltid mer åt mina egna skämt än vad någon annan gör och jag är en riktig hejare på att frossa i godsaker, framförallt glass. Men när jag väl tänker efter, så är jag ju faktiskt storasyster och ensambarn på en gång, jag är målvakt men en riktig latis, en blandning mellan Broder Daniels destruktiva "självmordsmusik" som min mamma säger och mellan håkan hellströms fantastiskt glada låtar. 

Det finns en del saker i mitt liv, jag kan rabbla hela natten lång, som jag inte alls är stolt över samtidigt som det finns små vardagsstunder och händelser som får mig att le som en jävla tönt. Men född till tönt som dem säger. 

Och de säger ju att ingen dör oskuld, för livet fuckar alla (Förlåt mamma!) och sanningen är tyvärr så. Jag kan bli så förbannad, så ledsen, så förvånad, så äcklad och så otroligt glad över världen ibland. Jag gråter så fort jag hör talas om förintelsen, jag mår illa när jag ser Anders Behring Brejvik och allt snack om mänskliga rättiheter, sexuell läggning får mig att bli arg, alla utseendekraven får mig att må riktigt dåligt över den värld vi faktiskt lever ibland. Ibland blir jag rädd för mänskligheten och vissa människor kan jag inte ens kalla människor.

Jag är endå inte rädd för att möta nya människor, för mötet med människan är bland det häftigaste som finns tycker jag. Jag är otroligt social, glad och oftast posetiv i andras sällskap. Jag ska preliminärt läsa sam - beteendevetenskap på gymnasiet i höst, och hoppas att få göra det på riktigt också. 

Jag kanske inte är som alla andra, och jag kanske är blödig som fan, jag kanske inte är lika medveten om allt som andra är. Eller så är jag precis som alla andra. Men jag tänker inte som någon annan i den här världen gör, och jag ser inte heller ut som någon annan. Jag är jag. Och jag är Elin Strand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback