Du och jag

Jag sätter mig vid det vita utslitna matbordet som står i köket med pastell-gröna luckor. Utanför blåser det upp till storm och jag hör väggarna säga att de snart faller. Att de mot trycket inte längre orkar stå emot. Det bildas ånga utav teet jag precis kokat upp och det blir till pärlor på min panna.

Framför mig ligger ett kuvert med ett innehåll som jag vet att du har skrivit. Jag vet att det är din handstil och jag vet att du på ett ungefär skriver för att förklara dig. För att berätta hur du egentligen menade och att du agerade fel. Jag sprättar och inser att jag kanske inte alltid borde göra det som är rätt. Jag lägger ifrån mig det men ångrar mig igen och tar upp det och läser första raden. Idag är det fredag och det är 37 dagar sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback